سبد خرید
مشاوره آنلاین

روشهای رایج برای شناسایی بلبرینگ اصل FAG (اف آ گ)

از زمانی که آقای فیشر آلمانی FAG (اف آ گ) را در سال 1883 تأسیس کرد و با توسعه صنعت بیرینگ‌های نورد، محصولات بلبرینگ FAG (اف آ گ) تقریباً در تمام زمینه‌های ممکن گواهینامه های کامل دریافت کردند.

نقش مهم بلبرینگ‌های FAG (اف آ گ) در زمینه‌های صنایع اصلی شامل مهندسی هوانوردی، ابزارهای ماشین برش فلز، تجهیزات پردازش فولاد، مبدل‌ها، تجهیزات ریخته گری، کارخانه‌های نورد، تجهیزات انتقال مکانیکی، ماشین آلات کاغذ سازی، ماشین آلات سیمان، آسیاب‌ها، ماشین آلات معدن، ساخت و ساز و … غیر قابل انکاراست.

ماشین آلات و ارتعاش ماشین آلات، تجهیزات حفاظت از محیط زیست، تجهیزات تولید برق بادی، کشتی‌ها، آنتن‌ها و رادارها، ماشین آلات نساجی، ماشین آلات بسته بندی و … از دیگر کربردهای این بیرینگ ها هستند.

اگرچه کیفیت بلبرینگ‌های FAG (اف آ گ) خوب است، اما بازهم باید در حین استفاده بررسی شوند. بهترین بلبرینگ‌های وارداتی دنیا نیز دچار مشکل خواهند شد. بنابراین، ما باید وضعیت آنها را در هنگام استفاده بررسی کنیم و اینکه مطمئن باشیم بیرینگی که استفاده می کنیم اصل است.

در طول بازرسی، باید تغییرات مقدار ارتعاش بلبرینگ FAG (اف آ گ)، تولید نویز غیرعادی، افزایش دما، دوز روان کننده و تغییرات خاص بررسی شوند. باید تغییرات مقدار جریان الکترومکانیکی درایو بررسی شود تا ببینید که طبیعی است یا خیر.

استفاده از بیرینگ‌های FAG (اف آ گ) در خودروها بسیار رایج است. چه چرخ‌ها، چه میزهای گردان یا سایر قطعاتی که نیاز به پیچیدن دارند. با توجه به مقدار زیاد FAG (اف آ گ) استفاده شده، سطح سایش آن نیز به نسبت بالاست. بنابراین تعویض بلبرینگ‌های FAG (اف آ گ) یک کار رایج در تعمیر و نگهداری خودرو است. برای اطمینان از اصل بودن بیرینگ FAG (اف آ گ) خود می توانید موارد زیر را بررسی کنید.

بیشتر بدانید : تشخیص بلبرینگ اصلی از تقلبی

آیا بسته بندی استاندارد بلبرینگ FAG (اف آ گ) را دارد؟

به طور کلی، برند FAG (اف آ گ) طراحی مخصوص خود را برای بسته بندی خارجی دارد. بنابراین، بسته بندی از خط تا طیف رنگ بسیار واضح است منحصر به فرد است.

آیا مهر فولادی بلبرینگ FAG (اف آ گ) را دارد؟

کلمات برند، برچسب‌ها و… روی بدنه بیرینگ FAG (اف آ گ) چاپ می‌شود. فونت بسیار کوچک است. در اکثر محصولات تولید شده در کارخانه از مهر فولادی استفاده می‌شود و قبل از پردازش حرارتی، پرس می‌شوند. بنابراین، فونت کوچک است، اما عمیق و بسیار واضح است. فونت‌های محصولات تقلبی نه تنها محو هستند- زیرا مهارت‌های چاپ FAG (اف آ گ) را ندارند- بلکه فونت‌ها شناور هستند و حتی برخی از آنها را می‌توان با دست پاک کرد.

بلبرینگ FAG (اف آ گ) را از نظر سر و صدا بررسی کنید

اسلیو داخلی بلبرینگ FAG (اف آ گ) را با یک دست بگیرید و پوشش بیرونی را با دست راست بچرخانید تا بشنوید که آیا صدایی وجود دارد یا خیر. از آنجایی که اکثر محصولات تقلبی در زمان کوتاهی تولید می‌شود، ناخودآگاه در فرآیند تولید، شن و ماسه و سایر ناخالصی‌ها، در بدنه بیرینگ FAG (اف آ گ) مخفی می‌شود. بنابراین وقتی آن را برعکس بچرخانید یک صدای غیر معمول را خواهید شنید.

سطح بلبرینگ را از نظر روغن کدر بررسی کنید

هنگام خرید بلبرینگ FAG (اف آ گ) باید به نشانه های روغن توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا ضد زنگ داخلی بیرینگ های تقلبی خاص نیست. بنابراین به راحتی می‌توان آثار روغن ضخیم را روی بدنه بلبرینگ FAG (اف آ گ) در زمان ضد زنگ تشخیص داد. اگر آن را لمس کنید ماده چسبنده روی دست ضخیم است. روی بلبرینگ‌های اصلی FAG (اف آ گ)  روغن ضد زنگ قابل مشاهده نیست، اما خاص و دقیق است. بلبرینگ FAG (اف آ گ) کمی بو می‌دهد که به دلیل روغن ضد زنگ آن است اما همانطور که اشاره شد دیده نمی‌شود.

بررسی کنید که آیا پخ بیرینگ FAG (اف آ گ) یکدست است یا خیر؟

پخ بیرینگ FAG (اف آ گ) محل تلاقی سطوح افقی و عمودی است. به دلیل محدودیت در مهارت‌های تولید، بلبرینگ‌های تقلبی FAG (اف آ گ) در این گوشه‌ها به اصطلاح فیت نمی شوند.

استاندارد جهانی میزان ارتعاش بیرینگ که معمولاً به عنوان استاندارد Z شناخته می‌شود

این استاندارد برای اندازه گیری میزان شتاب ارتعاش هنگام چرخش بیرینگ برای تعیین سطح کیفی بلبرینگ ایجاد شد. استاندارد جهانی میزان ارتعاش به سه سطح کیفیت از Z1، Z2 و Z3 از کم به بالا تقسیم می‌شود. در حال حاضر، سازندگان داخلی بلبرینگ هنوز از آن استفاده می‌کنند. مقدار شتاب ارتعاش برای اندازه گیری کیفیت بیرینگ استفاده می‌شود که به سادگی نشان دهنده عمر خستگی بلبرینگ است.

استاندارد سرعت ارتعاش که معمولاً به عنوان استاندارد V شناخته می‌شود

این استاندارد به پنج سطح کیفیت تقسیم می‌شود: V , V1 , V2 , V3 و V4 . نمرات کیفیت بلبرینگ‌های مختلف V، V1، V2، V3، V4 از کم به بالا است. نمرات کیفیت رولربیرینگ‌ها (استوانه‌ای، مخروطی) V، V1، V2، V3 از کم به بالا است. استاندارد V با تشخیص سرعت ارتعاش بیرینگ در فرکانس‌های مختلف (فرکانس پایین، فرکانس متوسط، فرکانس بالا) کیفیت بلبرینگ را منعکس می‌کند. تقریباً می‌توان تجزیه و تحلیل کرد که آیا بیرینگ دارای مشکلات هندسی (مانند انحنای حلقه فولادی)، مشکلات کیفی مسیر مسابقه / بدنه نورد و مشکلات کیفی قفسه است که به طور قابل توجهی نسبت به شتاب ارتعاش برای بررسی بهبود یافته است.

در حال حاضر کیفیت بلبرینگ صنعتی و بیرینگ‌های داخلی صادر شده به اروپا، ارتش چین و صنعت هوافضا، همگی تست کیفیت بلبرینگ را مطابق با این استاندارد انجام می‌دهند. در عین حال، آزمایش کیفیت بلبرینگ‌های وارداتی در اروپا و شناسایی بلبرینگ‌های وارداتی تقلبی، ابزاری مناسب را فراهم می‌کند.

در حال حاضر، دو استاندارد به طور موازی برای آزمایش کیفیت بلبرینگ وجود دارد. و بیرینگ‌هایی با رتبه کیفیت استاندارد Z بالا ممکن است هنگام آزمایش با استاندارد V عملکرد کیفیت خوبی نداشته باشند و هیچ مطابقت بین این دو وجود ندارد. در بازرسی کیفی بلبرینگ‌ها باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

ابزار اندازه گیری ارتعاش برای تشخیص بلبرینگ در حال استفاده

اگرچه استاندارد ISO2372 میزان ارتعاش را حین کار بیرینگ تایید می کند اما در عمل، باید توجه ویژه‌ای به تغییر مقدار شتاب بیرینگ شود. فرآیند آسیب بیرینگ بیشتر به صورت آسیب سایش در مرحله اولیه ظاهر می‌شود، که به طور کلی می‌توان آن را به صورت افزایش شتاب آشکار بیان کرد.

با افزایش فرسایش، سرعت ارتعاش و جابجایی به تدریج افزایش می‌یابد، که نشان می‌دهد بیرینگ دچار فرسودگی است. به خصوص هنگام آزمایش بلبرینگ، توجه داشته باشید که آیا مقدار ارتعاش به طور پیوسته در حال نوسان است یا خیر (توصیه می‌شود از یک ابزار اشاره گر آنالوگ استفاده کنید، که به وضوح قابل مشاهده است). اگر نوسان رخ دهد، نشان می‌دهد که یک سیگنال ارتعاش ناپایدار وجود دارد، شتاب نیز زیاد است، به خصوص هنگامی که سرعت همزمان افزایش می‌یابد، به احتمال زیاد خرابی sleeve بلبرینگ وجود دارد.

پس از حذف مشکل تناسب sleeve بیرینگ به احتمال زیاد مشکلی در هندسه بیرینگ وجود دارد. مثلا حلقه فولادی بلبرینگ بیضوی است. هنگامی که عنصر نورد از موقعیت محور طولانی بیضی عبور می‌کند، ممکن است به دلیل کاهش شکاف، عنصر نورد فوراً گیر کند. عنصر نورد بعدی به فشرده شدن ادامه می‌دهد و باعث اصطکاک لغزشی عنصر نورد می‌شود. هر عنصر نورد در اینجا دارای اصطکاک لغزشی خواهد بود.، باعث می‌شود سیگنال‌های ناپایدار ظاهر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس: تهران،میدان آرژانتین، جنب ساختمان آفریقا، ساختمان صهبا، طبقه دوم، واحد 4

تلفن تماس: 02145600000

درباره ما

«باهربیرینگ» یک سامانه ی فروش آنلاین بیرینگ است. این سامانه به منظور ارائه ی راه حل های معتبر و مقرون به صرفه، با خدمات ممتاز پس از فروش، انبار پشتیبانی (با موجودی اطمینان بخش و در دسترس) و زمان تحویل بسیار کوتاه راه اندازی شده و از کیفیت مستمر بالا برای محصولات خود برخوردار است. پشتیبانی و جوابگویی آنلاین و تلفنی به مشتریان محترم این امکان را می دهد که با خیال راحت و این بار با سرعت عمل بیشتر و در زمان کمتر سفارش های خود را ثبت و دریافت کنند.