سبد خرید
مشاوره آنلاین

همه چیز درباره وزن بلبرینگ

بلبرینگ‌ها از جمله قطعات پرکاربرد در صنایع مختلف هستند که وظیفه‌ کاهش اصطکاک و روان‌تر کردن حرکت را بر عهده دارند. این قطعات در انواع و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بلبرینگ، وزن بلبرینگ است. در این مقاله به شما خواهیم گفت”همه چیز درباره وزن بلبرینگ” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

 وزن و اندازه بلبرینگ

انواع بیرینگ دارای ویژگی ها و مشخصات فنی اختصاصی است که با توجه به کاربرد آن تعیین می شود. در میان بیرینگ ها، وزن بلبرینگ به دلیل تحمل بار در جهات مختلف باید به شکل ویژه ای مورد توجه قرار گیرد. وزن بلبرینگ به عوامل مختلفی از جمله نوع بلبرینگ، جنس مواد به کار رفته در ساخت آن، ابعاد و اندازه بلبرینگ و برند تولید کننده بستگی دارد.

 وزن و اندازه بلبرینگ

به طور کلی، بلبرینگ ‌های بزرگ ‌تر و سنگین‌ تر از بلبرینگ ‌های کوچک ‌تر و سبک‌ تر، کارایی پرقدرت تری دارند. همچنین، بلبرینگ‌هایی که از مواد با چگالی بیشتر مانند فولاد ساخته می‌شوند، سنگین‌ تر از بلبرینگ‌ هایی هستند که از مواد با چگالی کمتر مانند پلاستیک ساخته می‌ شوند. از همین رو می توان گفت وزن یکی از پارامترهای تاثیرگذار در قیمت بلبرینگ محسوب می شود. بنابراین برای خرید انواع بلبرینگ با کاربری های متفاوت باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید.

رولبرینگ استوانه ای NU 2210 ECJ

چگونگی تشخیص بلبرینگ اصلی از روی وزن بلبرینگ

یکی از راه‌ های تشخیص بلبرینگ اصلی از تقلبی، بررسی وزن آن است. بلبرینگ‌ های تقلبی معمولاً از مواد با کیفیت پایین‌ تر ساخته می‌ شوند و به همین دلیل، وزن آن‌ ها از بلبرینگ‌ه ای اصلی سبک ‌تر است. برای تشخیص بلبرینگ اصلی از روی وزن، می‌ توانید از کاتالوگ بلبرینگ استفاده کنید.

چگونگی تشخیص بلبرینگ اصلی از روی وزن بلبرینگ

در کاتالوگ بلبرینگ، وزن بلبرینگ درج شده است. شما می‌ توانید وزن بلبرینگ را با وزن درج شده در کاتالوگ مقایسه کنید. اگر وزن بلبرینگ با وزن درج شده در کاتالوگ مطابقت نداشت، احتمال تقلبی بودن بلبرینگ وجود دارد. در نظر داشته باشید که شما می توانید وزن بلبرینگ را یکی از پارامترهای اساسی اصل بودن این قطعه بدانید. پس در زمان خرید حتما وزن محصول مورد نظر را با کاتالوگ آن مقایسه کنید و در صورت هر گونه تناقض از خرید آن ممانعت کنید.

وزن بلبرینگ پارامتری بسیار مهم در کاتالوگ

همانطور که اشاره شد، وزن بلبرینگ یکی از پارامترهای مهم درج شده در کاتالوگ بلبرینگ است. این پارامتر به خریداران کمک می‌کند تا بلبرینگ مناسب با نیاز خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال، اگر به دنبال بلبرینگی هستید که بتواند بارهای سنگین را تحمل کند، باید به دنبال بلبرینگی با وزن بیشتر باشید.

وزن بلبرینگ پارامتری بسیار مهم در کاتالوگ

این وزن بلبرینگ است که می تواند کارایی مورد نظر را داشته باشد و در صورت عدم تطابق وزن بلبرینگ ها با دستگاه و کاربرد آن آسیب جدی به دستگاه و ماشین آلات وارد می کند.

حتما بخوانید : آیا بلبرینگ عایق شده هم آسیب می بیند؟

اندازه بلبرینگ تحت تاثیر چه مواردی می باشد؟

اندازه بلبرینگ به عوامل مختلفی از جمله نوع بلبرینگ، بار و سرعت مورد نظر، فضای موجود برای نصب بلبرینگ و برند تولید کننده بستگی دارد. به طور کلی، بلبرینگ‌ های بزرگ ‌تر برای تحمل بارهای سنگین‌تر و سرعت‌ های بالاتر مناسب هستند. همچنین، بلبرینگ ‌هایی که فضای بیشتری برای نصب دارند، معمولاً بزرگ‌تر از بلبرینگ‌ هایی هستند که فضای کمتری برای نصب دارند. پس در زمان انتخاب بلبرینگ ها حتما به فضای آن و نیز وزنی که دارا هستند، توجه کنید.

نکات مهم درباره وزن بلبرینگ

در نظر داشته باشید که در زمان خرید رولبرینگ صنعتی و بلبرینگ باید به وزن آن توجه زیادی داشته باشید. از مهمترین نکاتی که درباره وزن بلبرینگ باید در نظر بگیرید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نکات مهم درباره وزن بلبرینگ

  •       وزن بلبرینگ یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید بیرینگ صنعتی است.
  •       بلبرینگ‌ های بزرگ‌تر و سنگین‌تر از بلبرینگ‌های کوچک‌تر و سبک‌تر هستند.
  •       بلبرینگ‌ هایی که از مواد با چگالی بیشتر مانند فولاد ساخته می‌ شوند، سنگین‌ تر از بلبرینگ‌هایی هستند که از مواد با چگالی کمتر مانند پلاستیک ساخته می‌ شوند.
  •       یکی از راه‌ های تشخیص بلبرینگ اصلی از تقلبی، بررسی وزن آن است.
  •       وزن بلبرینگ پارامتری بسیار مهم در کاتالوگ بلبرینگ است.
  •       اندازه بلبرینگ به عوامل مختلفی از جمله نوع بلبرینگ، بار و سرعت مورد نظر، فضای موجود برای نصب بلبرینگ و برند تولید کننده بستگی دارد.

نتیجه گیری

وزن بلبرینگ یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بلبرینگ است که باید به آن توجه کرد. با بررسی وزن بلبرینگ می ‌توان بلبرینگ اصلی را از تقلبی تشخیص داد و بلبرینگ مناسب با نیاز خود را انتخاب کرد.

با توجه به مطالب گفته شده، انتخاب بلبرینگ مناسب با نیاز شما، نیازمند بررسی فاکتورهای مختلفی از جمله وزن بلبرینگ است. شما می ‌توانید با مراجعه به سایت باهر 360 و استفاده از خدمات مشاوره‌ تخصصی این مجموعه، بلبرینگ مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. علاوه بر این شما می توانید محصول مورد نظر خود را از طریق وبسایت فروشگاهی این شرکت با قیمتی مناسب خریداری کنید.

 

 سوالات متداول

چگونه می ‌توان بلبرینگ اصلی را از تقلبی تشخیص داد؟

یکی از راه‌ های تشخیص بلبرینگ اصلی از تقلبی، بررسی وزن آن است. بلبرینگ‌ های تقلبی معمولاً از مواد با کیفیت پایین ‌تر ساخته می‌ شوند و به همین دلیل، وزن آن‌ ها از بلبرینگ ‌های اصلی سبک‌ تر است. برای تشخیص بلبرینگ اصلی از روی وزن، می‌ توانید از کاتالوگ بلبرینگ استفاده کنید. در کاتالوگ بلبرینگ، وزن بلبرینگ درج شده است.

چه عواملی بر اندازه بلبرینگ تاثیر می ‌گذارند؟

اندازه بلبرینگ به عوامل مختلفی از جمله نوع بلبرینگ، بار و سرعت مورد نظر، فضای موجود برای نصب بلبرینگ و برند تولید کننده بستگی دارد. به طور کلی، بلبرینگ‌ های بزرگ‌تر برای تحمل بارهای سنگین ‌تر و سرعت‌ های بالاتر مناسب هستند. همچنین، بلبرینگ ‌هایی که فضای بیشتری برای نصب دارند، معمولاً بزرگ‌تر از بلبرینگ ‌هایی هستند که فضای کمتری برای نصب دارند.

برای انتخاب بلبرینگ مناسب چه باید کرد؟

برای انتخاب بلبرینگ مناسب، باید به فاکتورهای مختلفی از جمله نوع بلبرینگ، اندازه بلبرینگ، جنس بلبرینگ، بار و سرعت مورد نظر، فضای موجود برای نصب بلبرینگ و برند تولید کننده توجه کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس: تهران،میدان آرژانتین، جنب ساختمان آفریقا، ساختمان صهبا، طبقه دوم، واحد 4

تلفن تماس: 02145600000

درباره ما

«باهربیرینگ» یک سامانه ی فروش آنلاین بیرینگ است. این سامانه به منظور ارائه ی راه حل های معتبر و مقرون به صرفه، با خدمات ممتاز پس از فروش، انبار پشتیبانی (با موجودی اطمینان بخش و در دسترس) و زمان تحویل بسیار کوتاه راه اندازی شده و از کیفیت مستمر بالا برای محصولات خود برخوردار است. پشتیبانی و جوابگویی آنلاین و تلفنی به مشتریان محترم این امکان را می دهد که با خیال راحت و این بار با سرعت عمل بیشتر و در زمان کمتر سفارش های خود را ثبت و دریافت کنند.