سبد خرید
مشاوره آنلاین

بلبرینگ سنگ شکن چیست؟ کاربردهای آن

یکی از انواع مهم بلبرینگ در صنعت معدن  “بلبرینگ سنگ شکن” است. این بلبرینگ ها در ماشین آلات و دستگاه های سنگ شکن کاربرد زیادی دارند. از همین رو نوع آن کاملا متفاوت از انواع بیرینگ های معمولی است. از همین رو  در زمان خرید بیرینگ صنعتی ویژه سنگ شکن باید به نکات و موارد زیادی توجه کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت”بلبرینگ سنگ شکن چیست؟ کاربردهای آن” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

منظور از بلبرینگ سنگ شکن چیست؟

منظور از بلبرینگ سنگ شکن چیست؟

بلبرینگ سنگ شکن به دسته ای از بیرینگ ها گفته می شود که در دستگاه های سنگ شکن مورد استفاده است. این بیرینگ ها می تواند از دسته رولبرینگ یا بلبرینگ باشد. اما به دلیل وزن زیاد و فشار زیادی که به دستگاه تحمیل می شود، خرید رولبرینگ صنعتی به ویژه از نوع بشکه ای گزینه مناسب تری است.

با این وجود با توجه به نوع دستگاه می توانید علاوه بر رولبرینگ انواع بلبرینگ اعم از بلبرینگ خود تنظیم یا هر نوع دیگری را نیز مورد استفاده قرار دهید. یکی از نکات مهمی که لازم است درباره بلبرینگ های سنگ شکن بدانید، عواملی است که می تواند منجر به خرابی آن شود. از مهمترین دلایل خرابی این بلبرینگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب بندی ناقص و اشتباه
  • تجمع آلودگی هایی مانند گرد و خاک روی محفظه قطعه
  • وجود خرده فلز روی آن
  • روانکاری نادرست و غلط

هر کدام از این موارد نه تنها می تواند منجر به خرابی و شکستگی قطعه شود، بلکه می تواند دستگاه سنگ شکن را با مشکل و خرابی های جدی مواجه کند. در نتیجه عواقب آن می تواند بروز خسارت سنگین باشد. از همین رو نه تنها انتخاب محصول و برند مناسب مهم است، بلکه نگهداری از آن نیز اهمیت زیادی دارد.

برخلافبلبرینگ شیار عمیق یا هر نوع دیگری از بلبرینگ های دیگر، نوع سنگ شکن به دلیل داشتن قابلیت و مقاومت بالا در برابر فشار و وزن زیاد، این بلبرینگ ها از جنس داکتیل نشکن و چدن ساخته شده است. از همین رو می توان برای خرد کردن سنگ های بزرگ از آن استفاده کرد. اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود، عدم قرار گیری سنگ های بزرگ در نزدیکی دهانه ورودی دستگاه است. در این شرایط با روغنکاری صحیح و نگهداری استاندارد، می توان مدت ها از این دستگاه کرد. در نظر داشته باشید که ممکن است در این دستگاه از بلبرینگ کف گرد  یا انواع دیگر بلبرینگ استفاده شود، اما اصلی ترین بیرینگ کاربردی در آن نوع سنگ شکن است.

بلبرینگ شیار عمیق 6205

انواع بلبرینگ سنگ شکن

 انواع بلبرینگ سنگ شکن

خرید بلبرینگ برای دستگاه های سنگ شکن می تواند، انواع مختلفی داشته باشد. از همین رو شناخت این تنوع به شما کمک می کند تا در نهایت بهترین محصول را برای دستگاه و ماشین آلات سنگ شکن خریداری کنید. از جمله انواع بلبرینگ های سنگ شکن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رولبرینگ بشکه ای

این نوع بیرینگ در دستگاه ها و ماشین آلات سرند یا سنگ شکن استفاده می شود. جنس این رولبرینگ ها از فلز برنج است و در دو نوع با شفت ورودی ساده و K است. منظور از K  کونیک بودن رولبرینگ است. این رولبرینگ ها می تواند در اندازه ها، ارتفاع و شماره فنی های متفاوتی در بازار وجود داشته باشد.

بلبرینگ سنگ شکن فکی

این نوع بلبرینگ که استفاده زیادی در صنعت معدن و دستگاه های صنعتی پیشرفته دارد، نوع جدید و پیشرفته ای از بلبرینگ است که می توان برای پیشگیری از خرابی و آسیب هایی مانند شکستگی یا از کار افتادن قطعات سنگ شکن استفاده کنید. البته می توان از این بلبرینگ ها در زنجیرهای صنعتی نیز استفاده کرد.

بلبرینگ سنگ شکن مخروطی

نوع دیگری از این بلبرینگ ها است که برای دستگاه های سنگ شکن کاربرد دارد. البته تنوع زیادی دارد که می توان به مواردی همچون بلبرینگ شعاعی بالایی، بلبرینگ شعاعی پایینی، بلبرینگ رانش بالا یا پایی و بلبرینگ شفت اصلی اشاره کرد.

کاربردهای بلبرینگ سنگ شکن

کاربردهای بلبرینگ سنگ شکن

از بلبرینگ هایی مانند بلبرینگ تماس زاویه ای استفاده های مختلفی می شود. در واقع نوع کاربرد تاثیر مستقیم نوع و کیفیت بلبرینگ ها دارد. بلبرینگ سنگ شکن نیز مانند دیگر بیرینگ ها از این قاعده مستثنی نیست. از مهمترین کاربردهایی که می توان از این نوع بلبرینگ داشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده در دستگاه های سنگ شکن معدنی
  • صنایع نفت
  • صنعت فولاد
  • مورد استفاده در کارخانه های نورد
  • کاربرد در توربین های بادی

حتما بخوانید : دلایل و علت های خرابی بلبرینگ

کدام برند بلبرینگ سنگ شکن مناسب است؟

کدام برند بلبرینگ سنگ شکن مناسب است؟

اگر قصد انتخاب و خرید بهترین نوع بلبرینگ های سنگ شکن را دارید، شاید این انتخاب برای شما سخت باشد. در حال حاضر بهترین برند بلبرینگ برای دستگاه های سنگ شکن برندهای DYZV، KG و GPZ است که می توانید نوع اصل آن را از فروشگاه های معتبر عرضه و فروش بیرینگ خریداری کنید. در نظر داشته باشید که به دلیل وجود انواع بلبرینگ های فیک در بازار حتما جنس اصل را خریداری کنید. برای تشخیص محصول اصل از فیک کافی است به بسته بندی و نوع چاپ روی بسته بندی و محصول، برند و کشور تولید کننده محصول، فروشگاه عرضه کننده و قیمت محصول دقت کنید. البته پیش از خرید حتما راهنمای خرید این محصولات را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

فروشگاه  باهر 360 عرضه کننده انواع بلبرینگ چهار نقطه تماس، خودتنظیم، سنگ شکن و… است که شما می توانید از طریق غیرحضوری به صورت آنلاین نسبت به خرید محصول مورد نظر خود اقدام کنید. از آنجا که بلبرینگ های مخصوص دستگاه های سنگ شکن از اهمیت زیادی برخوردار هستند، از همین رو انتخاب محصول از شرکت های معتبر عرضه انواع بیرینگ ضروری است. برای اطلاع از انواع بیرینگ و نیز قیمت این محصول کافی است به فروشگاه آنلاین این شرکت مراجعه کنید.

سوالات متداول

مهمترین کاربرد بلبرینگ های سنگ شکن چیست؟

  • استفاده در دستگاه های سنگ شکن معدنی
  • صنایع نفت
  • صنعت فولاد
  • مورد استفاده در کارخانه های نورد
  • کاربرد در توربین های بادی

دلایل خرابی بلبرینگ های سنگ شکن چیست؟

  • آب بندی ناقص و اشتباه
  • تجمع آلودگی هایی مانند گرد و خاک روی محفظه قطعه
  • وجود خرده فلز روی آن
  • روانکاری نادرست و غلط

انواع بلبرینگ های سنگ شکن چیست؟

  • رولبرینگ بشکه ای
  • بلبرینگ فکی
  • بلبرینگ مخروطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس: تهران،میدان آرژانتین، جنب ساختمان آفریقا، ساختمان صهبا، طبقه دوم، واحد 4

تلفن تماس: 02145600000

درباره ما

«باهربیرینگ» یک سامانه ی فروش آنلاین بیرینگ است. این سامانه به منظور ارائه ی راه حل های معتبر و مقرون به صرفه، با خدمات ممتاز پس از فروش، انبار پشتیبانی (با موجودی اطمینان بخش و در دسترس) و زمان تحویل بسیار کوتاه راه اندازی شده و از کیفیت مستمر بالا برای محصولات خود برخوردار است. پشتیبانی و جوابگویی آنلاین و تلفنی به مشتریان محترم این امکان را می دهد که با خیال راحت و این بار با سرعت عمل بیشتر و در زمان کمتر سفارش های خود را ثبت و دریافت کنند.